وبلاگ تخصصی موبایل جاوا

برنامه های جاوا و مقالات دینی

وبلاگ تخصصی موبایل جاوا

برنامه های جاوا و مقالات دینی

وصل


و نـیـز امـام صادق علیه السلام فرمود: امیرالمؤ منین علیه السلام فرماید: محبوبترین در (روى ) زمین براى خداى عزوجل دعا است ، و بهترین عبادت پرهیزکارى و پارسائى است و امیرالمؤ منین علیه السلام مردى بود که بسیار دعا مى کرد.

                                                                اصول کافی .جلد دوم




عشق بردل ها شهامت می دهد              عشق برغم ها حلاوت میدهد

عشق بردل داده فرمان میدهد                عاشق جان داده را جان میدهد

عشق باعث شدکه دل سامان گرفت         پشت درب خانه زهرا جان گرفت

عشق یعنی انقلاب فاطمه                     ازکبودی چشم خواب فاطمه

عشق یعنی عشق ناب فاطمه                بیت الاحزان خراب فاطمه

عشق یعنی صحبت بی واهمه               حیدردربند پیش فاطمه

عشق یعنی صبر درهنگام خشم              عشق یعنی جای سیلی روی چشم

عشق یعنی گریه های حیدری               دختری دنبال نعش مادری

 

                                                                     منبع :یافت نشد




زمـانـى کـه عـاصـم بـن زیاد عبا پوشید و جامه نرم را بیرون کرد و برادرش ‍ ربیع بن زیـاد. شـکـایـت او را خـدمـت امـیـرالمؤ منین علیه السلام آورد که او همسرش را غمگین نموده و فرزندانش را اندوهناک ساخته حضرت فرمود: عاصم را نزد من آورید، او را خدمتش آوردند، چـون حـضرت او را دید، چهره درهم کشید و فرمود: از همسرت خجالت نکشیدى ؟ بفرزندانت رحـم نـکـردى ؟ گـمـان مـیـکـنـى کـه خـدا چـیـزهـاى خـوب و پـاکـیـزه را بـراى تـو حـلال کـرده و نمى خواهد از آنها استفاده کنى ، تو نزد خدا پست تر از آنى ، مگر خدا نمى فـرمـایـد: (((خـدا زمـیـن را بـراى اسـتـفـاده مـردم نـهـاد کـه در آن مـیـوه و نـخل غلافدار است 11 سروه 55 ـ))) مگر خدا نمى فرماید: (((دو دریا را. گذاشت که بهم بـرسـنـد، مـیانشان حائلى است که بهم تجاوز نکنند تا آنجا که فرماید: از آنها لؤ لؤ و مـرجـان بـیرون میشود 22 سوره 55 ـ))) بخدا سوگند که بکار بردن نعمت هاى خدا را با عمل ، نزد او محبوبتر است از بکار بردن آنها را با گفتار (یعنى شکر عملى بهتر از شکر قـولى اسـت و شـکـر قـولى آنـسـتـکـه نـعـمـت هـاى خدا را بیاد آورد و بزبان شکر کند) در صـورتـیـکـه خـداى عـزوجـل مـى فرماید: (((و اما نعمت پروردگارت را بازگو 11 سوره 93ـ))) (بنا براین شکر عملى لازم تر و محبوب تر است ).

عـاصـم گـفـت : یـاامـیـرالمـؤ منین ! پس چرا خود شما بخوراک سخت و پوشاک درشت ، اکتفا نـمـوده ئى ؟ فـرمـود: واى بـر تـو!! هـمـانـا خـداى عزوجل بر پیشوایان عدالت واجب ساخته که خود را در ردیف مردم ضعیف و ناتوان گیرند، تا فقر و تنگدستى ، فقیر را از جا بدر نبرد. عاصم بن زیاد عبا را کنار گذاشت و جامه نرم در بر کرد.                    منبع :اصول کافی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد