بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

بشارت دین

حضرت علی(ع): آن کسی که پژوهش را استمرار نمی بخشد از درک دانش بی نصیب است ...

تغییر آدرس وبلاگم

بسم الله الرحمن الرحیم  

 

تغییر ادرس وبلاگ  

 

www.besharatedin.blogfa.com

چشمم به انتظـار تو تر شد نیامدی ...

بسم الله الرحمن الرحیم


چشمم به انتظـار تو تر شد نیامدی

اشکم شبیه خون جگر شد نیامدی


گفتم غروب جمعه تو از راه می رسی

عمرم در این قرار به سر شد نیامدی


تا خواستم به جـاده ی وصـل تـــــو رو کنم

غفلــت مــرا رفیق سـفر شد نیامدی


این نفـــس بـد مــرام مــرا خـــوار و زار کـــرد

روز و شـبم به لـغو سپر شد نیامدی


رسـوایی گــدای تــــو از حـد گـــــذشته است

عمرم به هـر گــناه هدر شد نیامدی


از مــا گــــناه ســـــر زد و تـو شـــاهدش شدی

دیـدی دلــم به راه دگــر شد نیامدی


خسران زده کسی اســت که از یار غافل است

بی تو دعـــــا بـدون اثر شد نیامدی


از مـــا کــــه منفـــعت نـرســـیده بــــرای تـو

هر چه ز ما رسیده ضرر شد نیامدی


اللهم عجل لولیک الفرج

به امید ظهورش 3 صلوات

در صورت تمایل به اشتراک بگذارید

نگاه مثبت=== علمی

بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهشی جدید نشان داده است که نگاه مثبت به زندگی اثری سودمند بر سلامتی دارد و سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و اینجاست که تاثیر دین بر سلامت روان و تندرستی انسان مؤمن را در می یابیم. هر چه اعتماد مؤمن به پروردگارش بیشتر باشد ازسلامتی بیشتر ودستگاه ایمنی قوی تری بهره مند است. خداوند متعال می فرماید: قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ) [الزمر: 53]

(بگو ای بندگان من (که با ارتکاب گناه) بر خود زیاده روی کردید! از رحمت خداوند نا امید نشوید، یقینا خداوند همهء گناهان را می آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.)

باید در این کلمات تامل کنیم : لاتقنطوا (نا امید نشوید)، لا تحزنوا (اندوهگین نباشید)، لا تیأسوا (مأیوس نشوید) و... که همگی دستورات مستقیم خداوند برای بندگانش هستند تا نگاهشان را به زندگی اصلاح کنند ومثبت نگر باشند.

---------------------

به قلم: عبد الدائم الکحیل

منشأ آب

در تازه ترین پژوهش علمی مشخص شده که آب موجود در سطح کرهء زمین، در طول ملیونها سال تشکیل شده و از فضای خارج زمین به همراه ملیاردها شهاب سنگی که به زمین اصابت کرده اند، به زمین آمده است. عجیب آنکه قرآن به اینکه آسمان منبع آبها است اشاره کرده است: (وَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً بِقَدَرٍ فَأَسْکَنَّاهُ فِی الْأَرْضِ وَإِنَّا عَلَى ذَهَابٍ بِهِ لَقَادِرُونَ) [المؤمنون: 18]

(واز آسمان آبی به اندازه فرو فرستادیم و آن را در زمین جای دادیم و بی تردید به از بین بردن آن کاملا توانمندیم.)

این آیه بیان می کند که منشأ آب موجود در زمین، آسمان است و این مطلب به صورت علمی اثبات شده است و این حقیقت علمی در زمان نزول قرآن هنوز شناخته شده نبوده؛ به راستی چه کسی پیامبر اکرم (ص) را ازاین مطلب با خبر ساخته است؟

132 - صاعقه رحمتی از جانب خداوند تعالی

---------------------

به قلم: عبد الدائم الکحیل

اثر غیبت چه میکند با زندگی !!!!

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام سید احمد فاطمی نقل میکند:

در اوایل طلبگی ام، روزی مرحوم علامه به حجره ام تشریف آوردند و فرمودند:

 به ظاهر در این جا غیبت شده است!!!!!

گفتم: بله؛ پیش از آمدن شما، چند نفر که درسشان از من بالاتر بود، این جا بودند و غیبت کسی را کردند. علامه فرمودند:

باید می گفتی از این جا بروند، این حجره دیگر برای درس خواندن مناسب نیست؛ اتاق خود را عوض کن!!!!

توصیه میکنم که کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب رو بخونید


اللهم عجل لولیک الفرج

به امید ظهورش 3 صلوات


در صورت تمایل به اشتراک بگذارید

 

اقسام ظلم و ستم از دید نهج البلاغه ...

بسم الله الرحمن الرحیم

اقسام ظلم و ستم از دید خطبه 176 نهج البلاغه

آگاه باشید که ظلم بر سه قسم است: ظلمی که نابخشودنی است و ظلمی که بدون مجازات نمی ماند، و ظلمی که بخشودنی و جبران شدنی است

اما ظلمی که نابخشودنی است، شرک به خدای سبحان است که فرمود: «خداوند هیچ گاه از شرک به خود، در نمی گذرد»

و امّا ظلمی که بخشودنی است، ستمی است که بنده با گناهان بر خویشتن روا داشته است

 و ظلمی که بدون مجازات نیست، ستمگری بعضی از بندگان بر بعض دیگر است که قصاص در آن جا سخت است؛ مجروح کردن با کارد و تازیانه زدن نیست، بلکه این ها در برابرش کوچک است.

پس مبادا در دین دورویی ورزید که همبستگی و وحدت در راه حق گرچه کراهت داشته باشید از پراکندگی در راه باطل گرچه مورد علاقه شما باشد بهتر است، زیرا خداوند سبحان نه به گذشتگان نه آیندگان چیزی را با تفرقه عطا نفرموده است.

خدارو شکر که کمتر کسی هست که شرک داشته باشه و اما کسانی که گناه کار و ستمگرند زیاد هستن، اما بدانیم گناه بر خودمان قابل بخشش است اما حق الناس ....


اللهم عجل لولیک الفرج

به امید ظهورش 3 صلوات

در صورت تمایل به اشتراک بگذارید


 

با چه رویی اومدی پیش منه امام رضا (ع) ....

بسم الله الرحمن الرحیم


شب شده بود و دلم دباره غم گرفته بود

به یاد کرب و بلا برای حرم گرفته بود

داشتم از غصه می مردم به یاد کرب و بلا

گفتم امشب رو می رم زیارت اما رضا (ع)

رفتم روبروی ضریح با صفاش زانو زدم

حرف های دلم رو پیش ضامن آهو زدم

گفتم آی امام رضا (ع) تو رو به حق مادرت

یه نگاه کن به دل سیاه این کبوترت

من غلامتم تو باید به دلم شادی کنی

برای زیارت حسین (ع) من رو یاری کنی

میون درد دلام تو همین حال و هوا

دیدم انگاری نشسته روبروم امام رضا (ع)

دیدم آقای غریبم داره گریه میکنه

سر تکون میده ازم داره گلایه می کنه

می گه آی اونی که حال خودت رو خوب می دونی

تو که صبح تا شب داری دل منو می سوزونی

با چه رویی اومدی پیش منه امام رضا (ع)

با چه رویی اومدی می خوای بری کرب و بلا

به حرم ما تا تو محرّم نشی فایده نداره

کرب و بلا بری و آدم نشی فایده نداره

به آقام گفتم امام رضا (ع) به حق مادرت

یه نگاه کن به دل سیاه این کبوترت

تا که از صدق و صفا عاشق و مبتلا بشم

اونجوری که تو می خوای زائر کربلا بشم ....

خدایا دوستت داشتم اما از وقتی شناختمت دیوانه وار عاشقت شدم !!!
اللهم عجل لولیک الفرج
به امید ظهورش 3 صلوات

گفتگو خداوند با پیامبر در معراج

بسم الله الرحمن الرحیم

گفتگو خداوند با پیامبر در معراج

خداى سبحان برسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: اى احمد صلى الله علیه و آله و سلم ! هیچ میدانى کدام زندگى گواراتر، و کدام حیات جاودانه تر است ؟ عرضه داشت : پروردگارا، نه ، فرمود: اما عیش گوارا، آن عیشى است که صاحبش از ذکر و یاد من سست نشود، و نعمت مرا فراموش نکند، و جاهل به حق من نشود، شب و روز رضاى مرا طلب کند.

و اما حیات جاودان ، آن حیاتى است که

 


 یکسره و همه دقائقش به نفع صاحبش تمام شود، و آنچنان در بهره گیرى از آن حریص باشد، که دنیا در نظرش خوار گردد، و کوچک شود، و در مقابل ، آخرت در نظرش عظیم شود، و خواست مرا بر خواست خودش مقدم بدارد، و همواره در پى بدست آوردن رضاى من باشد،

حق نعمتم را عظیم شمرد، رفتارى را که با او کردم بیاد آورد، شب و روز در برابر هر کار زشت و گناه مراقب من باشد، قلب خویش ‍ را از آنچه ناخوشایند من است پاک کند، شیطان و وساوس او را دشمن بدارد، و ابلیس را بر قلب خود مسلط نسازد، و در آن راه ندهد.

که اگر چنین کند، محبتى در دلش مى افکنم که فکر و ذکرش ، و فراغ و اشتغالش ، و هم و غمش ، و گفتگویش همه از نعمت هاى من شود، آن نعمت ها که به سایر اهل محبتم دادم ، و در نتیجه چشم و گوش دلش را باز کنم ، تا دیگر با قلب خود بشنود، و با قلب ببیند، و به جلال و عظمتم نظر کند، و دنیا را بر او تنگ کنم ، و آنچه لذت دنیائى است از نظرش بیندازم ، تا حدى که آنرا دشمن بدارد.

و همانطور که چوپان گله را از ورطه هاى هلاکت دور مى کند من او را از دنیا و آنچه در آنست دور مى کنم ، آنوقت است که از مردم مى گریزد، آنهم چه گریزى ؟ و در آخر از دار فنا به دار بقاء، و از دار شیطان به دار رحمان منتقل میشود.

اى احمد! من او را بزیور هیبت و عظمت مى آرایم ، این است آن عیش گوارا و آن حیات جاودان ، و این مقام خاص دارندگان رضا است ، پس هر کس بر وفق رضاى من عمل کند، مداومت و ملازمت بر سه چیز را باو بدهم ، اول آنکه با شکرى آشنایش مى کنم ، که دیگر (مانند شکر دیگران ) آمیخته با جهل نباشد، و قلبش را آنچنان از یاد خودم پر کنم ، که دیگر جائى براى نسیان در آن نباشد و آنچنان از محبت خودم پر کنم ، که دیگر جائى براى محبت مخلوقها در آن نماند.

آنوقت است که وقتى به من محبت میورزد، به او محبت میورزم ، و چشم دلش را بسوى جلالم باز مى کنم ، و دیگر هیچ سرى از اسرار خلقم را از او مخفى نمى دارم و در تاریکیهاى شب و روشنائى روز با او راز میگویم ، آنچنان که دیگر مجالى براى سخن گفتن با مخلوقین و نشست و برخاست با آنان برایش نماند، سخن خود و ملائکه ام را بگوشش مى شنوانم ، و با آن اسرار که از خلق خود پوشانده ام آشنایش سازم .

جامه حیا بر تنش بپوشانم ، آنچنان که تمامى خلایق از او شرم بدارند، و چون در زمین راه مى رود، آمرزیده برود، ظرفیت و بصیرت قلبش را بسیار کنم ، و هیچ چیز از بهشت و آتش را از او مخفى ندارم ، و او را با آن دلهره ها و شدائد که مردم در قیامت گرفتارش آیند، و با آن حساب سختى که از توانگران و فقراء و علماء و جهال مى کشم ، آشنایش مى سازم ، وقتى او را در قبر مى خوابانند، نکیر و منکر را بر او نازل کنم ، تا با زجوئیش کنند، در حالیکه هیچ اندوهى از مردن ، و هیچ ظلمتى از قبر و لحد، و هیچ همى از هول مطلع نداشته باشد.

آنگاه میزانى برایش نصب کنم ، و نامه اى برایش بگشایم ، و نامه اش را بدست راستش بدهم ، او را در حالیکه باز، و روشن است ، بخواند و آنگاه بین خودم و او مترجمى نگذارم ، این صفات دوستداران است .

اى احمد! هم خود را، هم واحد کن ، و زبانت را زبانى واحد، و بدنت را بدنى زنده ساز، که تا ابد غافل نماند، چه هر کس از من غافل شود، من در امر او بى اعتنا شوم ، دیگر باکى ندارم که در کدام وادى هلاک شود.

منبع: تفسیرالمیزان علامه طباطبایی از ارشادالقلوب دیلمی


اللهم عجل لولیک الفرج

به امید ظهورش 3 صلوات

جوونا قدر خودتون رو بدونین ...

بسم الله الرحمن الرحیم


انسان در چهل سالگی به بلوغ عقلانی می‌رسد

چنانچه شخصی به سنّ چهل برسد و بسوی خدا بازگشت ننماید، شیطان پیشانی او را مسح نماید و گوید: پدرم فدای تو باد که دیگر رستگار نخواهی شد!

قرآن

و همین نکته در مسأله بلوغ عقلانی انسان پس از گذشت چهل سال از عمر او در دنیا به چشم می‌خورد؛ و در اشاره به این موضوع در قرآن کریم می‌فرماید: حَتىَّ إِذَا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ بَلَغَ أَرْبَعِینَ سَنَةً قَالَ رَبّ‏ِ أَوْزِعْنىِ أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتىِ أَنْعَمْتَ عَلىَ‏َّ وَ عَلىَ‏ وَالِدَىَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَئهُ وَ أَصْلِحْ لىِ فىِ ذُرِّیَّتىِ  إِنىّ‏ِ تُبْتُ إِلَیْکَ وَ إِنىّ‏ِ مِنَ الْمُسْلِمِین‏ (سوره الأحقاف ذیل آیه 15)

و هنگامی که انسان به مرحله رشد و شکوفائی تامّ رسید و چهل سال بر او بگذشت می‌گوید: پروردگارا، طریق شکر و سپاس نعمتهای خودت را بر من و پدر و مادرم به من الهام فرما! و طریق انجام عمل صالح که مورد رضا و تحسین تو باشد را به من بیاموز! و در میان ذرّیّه من صلاح و سداد را استوار فرما! بدرستیکه من به تو روی آوردم و تسلیم خواست و اراده تو گشتم.

روایات

و لهذا در «خصال» صدوق از امام صادق علیه السّلام روایت می‌کند که فرمودند:

إنّ العَبدَ لَفی فُسْحَةٍ مِن أمرِه ما بَینَهُ و بینَ أربعینَ سَنةً؛ فإذا بَلَغ أربعینَ سَنةً أوحَی اللهُ عزَّوجلَّ إلَی مَلَئکَتِه: إنّی قد عَمَّرتُ عَبدی عُمرًا فَغَلِّظا و شَدِّدا و تَحَفَّظا و اکتُبا عَلیهِ قَلیلَ عَمَلِه و کَثیرَهُ و صَغیرَهُ و کَبیرَه (خصال (أبواب الأربعین و مافوقه) حدیث 24،ص 545)

«بنده تا سنّ چهل سالگی مورد عفو و مغفرت پروردگار است؛ و زمانی که به این سنّ رسید خدای متعال به دو ملک رقیب و عتید که موکّل بر اعمال و کردار او هستند وحی می‌فرستد: من به تحقیق به بنده‌ام عمر کافی جهت کسب معرفت و بلوغ عقلی عنایت کردم، از این پس دیگر او در کردار و اعمالش رها و آزاد نیست، بر او سخت گیرید و هر آنچه از او سر می‌زند کم یا بسیار دقیقاً ثبت و ضبط نمائید!»

و نظیر این روایت نیز در «خصال» از امام صادق علیه‌ السّلام آمده است:

إذا بَلَغ العبدُ ثَلاثًا و ثَلَثینَ سَنةً فَقد بَلَغ أشُدَّهُ؛ و إذا بَلَغَ أربعینَ سَنةً فَقد بَلَغَ مُنتهاهُ(خصال (أبواب الأربعین و مافوقه)حدیث 23،ص 545)

«زمانیکه عبد به سی و سه سالگی می‌رسد به مرتبه قوام جسمی و روحی نائل می‌گردد؛ و زمانیکه به سنّ چهل سالگی می‌رسد عقل او به نهایت درجه قدرت و سعه و ادراک می‌رسد.»

چنانچه این حدیث در کتب شیعه و در «احیاء‌ العلوم» وارد است:

إذا بَلَغ الرَّجُلُ أربعینَ سَنةً و لَم یَتُبْ مَسحَ الشَّیطانُ وَجهَهُ بِیَدهِ و قالَ: بِأبی وَجهُ مَن لا یُفْلِح(سفینة البحار (با مختصر اختلاف) ج 2، ص 332؛ إحیاء العلوم، ج 3، ص 28)

«چنانچه شخصی به سنّ چهل برسد و بسوی خدا بازگشت ننماید، شیطان پیشانی او را مسح نماید و گوید: پدرم فدای تو باد که دیگر رستگار نخواهی شد!»

 

نکته علمی و دلیل

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می دهد سرعت و عملکرد مغز انسان در سن سی و نه سالگی به اوج خود می رسد و پس از آن مغز به تدریج قدرت و سرعت خود را از دست می دهد. به گفته دانشمندان علت کاهش قدرت پس از سن سی و نه سالگی این است که مغز به تدریج ماده مایلین را از دست می دهد.

این ماده در اطراف سلول های مغز را در برگرفته است و سرعت انتقال پیام های الکتریکی بین سلول های عصبی مغز کمک می کند.

بنابراین با کاهش این ماده سرعت انتقال پیام های الکتریکی بین عصب های مغز نیز کاهش پیدا می کند. این نتایج پس از بررسی توانایی های حرکتی گروهی از افراد داوطلب در سنین بین بیست و سه تا هشتاد سال به دست آمده. دانشمندان امیدوارند این اکتشافات به حل مشکل کندی مغز سالخوردگان کمک کند.

بدون تردید وشک و بدون تحقیق اضافه میکنم که در روایات غذاهایی هست که برای تقویت مغز و حافظه سفارش شده

و در واقع برای افزایش ماده مایلین و این تحقیق را به شما عزیزان سفارش میکنم

در پناه حق

 

اللهم عجل لولیک الفرج

به امید ظهور بهترین طبیب جسم و جان و دل  که صد البته نردیک است...


در صورت تمایل به اشتراک بگذارید


خداحاظی ....

بسم الله الرحمن الرحیم


سلام به همه

این مدت که کلا وبلاگ یعنی بلاگ اسکای خراب بود نشد مطلب بزنم

و تا اطلاع ثانوی این وبلاگ تعطیله

امیدوارم عمری باقی بمونه که بشه دوباره مطالب علمی، داستانک و دینی خوب بزارم

التماس دعا


اللهم عجل لولیک الفرج

به امید ظهور مولا و سرورمان که صد البته نزدیک است

تفارت زن و مرد در چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم
آیا زن و مرد یکسانند؟ فمینیسم(شیطانی) می گوید یکسانند علم چه می گویید ؟؟؟
خداوند
تبارک و تعالى بدلائل و جهاتى در زندگانى دنیا مرد را بر زن ترجیح داده، بلکه بواسطه آیه
مبارکه الرجال قوامون على النساء بما فضل الله بعضهم على بعض، مرد را والى و غالب بر زن قرار داد یعنى مردان مرتبه تسلط و تغلب بر زنان دارند از دو وجه:

اول : از جهت آنکه خدا تفضیل داده مردان را بر زنان بقوت بدن و کمال حسن تدبیر و به اختصاص نبوت و امامت و ولایت و اقامه حدود و شعایر اسلامى و جهاد وارث که زن نصف مرد میبرد و شهادت که چهار زن مطابق دو مرد است و دیه که دیه زن نصف مرد میباشد و امام جماعت که زن حق ندارد براى مرد امام جماعت شود و مرجع تقلید و قاضى که باید از جنس مرد باشد نه زن اگر چه زن خیلى عالمه و در علمش برتر از مرد هم باشد.

دوم : و بما انفقوا اموالهم بواسطه آنکه مردان از مال خود بزنان نفقه و کسوه و مهر میدهند.

نظر علم در تفاوتهاى جسمى مرد و زن

امروز با دقت تمام حساب کرده اند و مغز زن را صد الى دویست گرم کمتر... 

ادامه مطلب ...

ناراحتی های شیطان درباره صدقه ...

بسم الله الرحمن الرحیم

ناراحتی های شیطان درباره صدقه
روزی حضرت رسول اکرم (ص) از شیطان پرسید: ای ملعون! جرا مانع از صدقه دادن می شوی؟
شیطان بگفت: ای رسول خدا (ص) ! اگر اره ای بر سرم گذارند و مانند درخت اره ام کنند برایم
راحت تر است از تحمل صدقه دادن اشخاص .
حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: چرا از صدقه دادن مردم ناراحتی؟
شیطان بگفت  صدقه پنج خصلت هست :
مال را زیاد میکند.
مریضان را شفا میدهد.
بلاها را دفع میکند .
صدقه دهنگان به سرعت از پل صراط عبور میکنند.
بدون حساب وارد بهشت می شوند و عذابی برایشان نیست.
رسول اکرم (ص) پس از استماع این سخنان از شیطان به او فرمود: خدا عذابت را زیاد گرداند.

شیطان، رسول اکرم (ص) را واسطه ی آمرزش گناهان خود قرار می دهد
از حضرت علی (ع) نقل شده که فرمودند: من در کنار کعبه ی معظمه نشسته بودم.
ناگهان دیدم پیرمردی کمر خیمده و در حالی که از اثر پیری ابروهایش بر چشمانش افتاده بود، عصایی به دست
گرفته و کلاهی قرمز بر سر نهاده و عبایی از مو بر دوش انداخته و به دیوار کعبه تکیه داده بود،
نزد پیامبر اکرم (ص) امد و
شیطان بگفت : ای رسول خدا(ص) از خدا بخواه که مرا بیامرزد و قرین رحمت خود فرماید !
حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: ای پیرمرد! تلاش تو ضایع و عمل تو باطل شده و از بین رفت.
سرانجام و ی از نزد آن حضرت رفت.
حضرت رسول اکرم (ص) به من فرمود: ای علی ! آیا اورا شناختی ؟
عرض کردم : خیر ، ای رسول خدا!
حضرت رسول اکرم (ص) فرمود:آن شخص شیطان رجیم بود!
حضرت علی (ع) فرمود: من دنبالش دویدم تا به او رسیدم و با او درگیر شدم و سرانجام او را برزمین زدم
و بر سینه اش نشستم و دست بر گلویش فشردم و تا اورا خفه کنم .
شیطان به من گفت : ای علی ! مرا خفه نکن زیرا مرا تا روز معین و معلوم مهلت داده اند .
ای علی ! به خدا سوگند من تو را دوست دارم و این را جداً میگویم .
کسی با تو دشمن نیست و نمیتواند دشمن تو باشد مگر اینکه من در نطفه ی او شرکت کرده باشم یا فرزند زنا باشد
حضرت علی (ع) فرمود : من خندیدم و رهایش کردم!
منبع بحار الانوار ،جلد 63، صفحه 243


اللهم عجل لولیک الفرج

به امید ظهورش 3 صلوات

درد دل یا حرف دل با ......

بسم الله الرحمن الرحیم


از پیامبر (ص) روایت داریم که هر کس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است.

حالا شناخت امام زمان چطوریه؟ شناخت اوصاف یا ولادت یا غایب بودن یا درک امام زمان یا از همه مهمتر هدف امام زمان که تو دو کلمه هست اونم «گناه نکردن» و «شناخت خدا و دین»

زیاد مطلب رو طولانی نمی کنم فقط دو تا روایت می نویسم و....

از امام باقر العلوم (ع) یکی از چهار ده نور خدا که می فرماید: اگر علم اعظم خداوند 73 قسمت باشد 72 قسمت آن نزد ما اهل بیت هست و جالب اینجاست که بدونیم حضرت موسی (ع) با اون شکافت دریا و معجره چشمه و اژدها کردن اون عصا و... خوبه چند قسمت از علم رو داشته باشه؟ فقط 4 قسمت و جالب تر این که اون جن (آصف بن برخیا) که برای حضرت سلیمان تخت بلقیس رو تو یه چشم بر هم زدن آورد از راه اون همه دور فقط 1 قسمت رو داشته این طور باید امام معصوم رو بشناسیم که چه قدرت و عظمتی داره !!! تو رو خدا درک کنیم ....

شما قبل از اینکه خراشی رو بدنت بیفته یا رنج یا مصیبتی ببینی امام معصوم میدونه پس برای ظهورش دعا کن نه برای مشکلاتمون که اون دعای مضطر دعا برای ظهوره. به قول اون آقا که می گفت ملائک خدا میان پایین رو زمین نظر سنجی میکنن که کی امام زمانش رو میخواد و برای ظهورش دعا کرده دیگه فرق نداره گناه کار باشیم یا پاک مهم دعا کردنه و به خودمون نگاه نکنیم که دعای ما گیرا نیست بابا ترو خدا دعا کنیم برای ظهور

به خدا اگر درک کرده بودیم تا حالا ظهور محقق شده بود من خودم شکی ندارم دشمن ما بهتر درک کرده که انقدر داره محکم کار میکنه

انشاالله از امروز یه جور دیگه دعا کنیم و واقعا بخوایمش و ظهور رو تو همین امسال ببینیم و شکم نداشته باشیم که امساله و خوش حال باشیم

آمیییییییییییییین یا رب العالمین


اللهم عجل ولیک الفرج

به امیدش به ظهورش صلوات


در صورت تمایل با ذکر صلوات به اشتراک بگذارید


چرا از ازدواج فامیلی منع شدیم؟؟

بسم الله الرحمن الرحیم
اقاجون وقت بزار تا آخر بخون نگی متوجه نشدم
ازدواج فامیلی از نگاه دین و علم
شاید همه ما، دست کم یک بار، این جمله را شنیده باشیم که: عقد دخترعمو و پسرعمو، در آسمان بسته شده است. به علاوه، هر روزه شاهد ازدواج های خویشاوندان خویش پیوندی یا ازدواج فامیلی در اطراف خود، در محله و فامیل و شهر خود هستیم، در حالی که بخشی دیگر از خویشان و دوستان ما نیز در فامیل خود ازدواج کرده اند و یا فرزند یک ازدواج فامیلی هستند. افزون بر این، داستان ها و رمان ها و فیلم ها و سریال های تلویزیونی هم نمونه های فراوانی از این دست را در خود دارند. در چنین حال و هوایی، کمتر کسی به خود، اجازه می دهد که به آسمانی بودن چنین پیوندهایی، به چشم تردید و با نگاهی کاملاً زمینی بنگرد؛ امّا روزگار چشم بسته پذیرفتن گذشته است. ما اکنون در عصر آگاهی و در جامعه ای دین مدار زندگی می کنیم و لازم است موضع روشن دین و علم را در برابر هر پدیده ای بدانیم.

ادامه مطلب ...

داستانک، حکمت خدا !!!

بسم الله الرحمن الرحیم


شخصی زیر درخت گردو ایستاده بود و می‌گفت: «خدایا! همه کارهایت درست است فقط نمی‌فهمم چرا گردوی به این کوچکی را بالای این درخت بزرگ قرار داده‌ای ولی هندوانه به آن بزرگی را لای بته‌های کوچک! » همین‌طور که داشت با خدا درددل می‌کرد ناگهان بادی وزید و گردویی روی صورتش افتاد و از بینی‌اش خون آمد. او به خودش آمد و گفت: «خدایا! کارت درست است. اگر یک هندوانه بالای درخت بود، معلوم نبود چه بلایی سرم می‌آمد!»


اللهم عجل لولیک الفرج

به امید ظهورش 3 صلوات


در صورت تمایل به ذکر صلوات به اشتراک بگذارید