وبلاگ تخصصی موبایل جاوا

برنامه های جاوا و مقالات دینی

وبلاگ تخصصی موبایل جاوا

برنامه های جاوا و مقالات دینی

تحلیلی از اولین مناظره ی نامزدهای ریاست جمهوری 1392/3/10









سلام . فکر کنم همتون مناظره ی امروز رو دیدید.


توصیف جلسه


به نظرم قسمت اولش که مجری سوال میپرسید و نامزدها جواب میدادن خوب بود . اتفاقا نکات خیلی خوبی رو هم نامزدها مطرح کردن ولی شاید قسمت های بعدی مخصوصا اون قسمت سوالات با پاسخ کوتاه خیلی جالب نبود چون با یه جواب بله یا خیر هیچ کس نمیتونه دیدگاه های نامزدها رو تشخیص بده و خیلی گنگ از کنار مسئله رد میشه از این لحاظ شاید اعتراض نامزدها به جا بود  ولی اون قسمت نمایش عکس واقعا مسخره بود و اگه تمام نامزدها مناظره رو به نشونه ی اعتراض به این مسخره بازی ترک میکردن من بهشون حق  میدادم . با این حال تقریبا تمام نامزدها در بخش اول مناظره یه نمای کلی از برنامه و طرح هاشون ارائه کردن هر چند خیلی کم بود ولی بازم بد نبود.

امید وارم مسئولین صدا و سیما یه برنامه ی بهتر برای مناظرات بعدی تهیه کنن .

این مناظره نکات حاشیه ای جالبی هم داشت : اقای غرضی که اول بحث بسیار با حرارت صحبت میکرد در اواخر همش با صدای ارام و خنده صحبت میکرد و هم چنین داغ کردن اقای عارف بعد از معلوم شدن ساز کار مرحله ی دوم مناظره بسیار جالب توجه و کمی هم عجیب بود {کار صدا و سیما در تدوین ساز و کار برنامه جالب نبود ، قبول ، ولی از یه شخصیت سیاسی انتظار میره که صبر تحمل بیشتری از خودش نشون بده } هم چنین حالت برخورد اقای جلیلی در هنگام توضیح دادن درباره ی عکس ها هم جالب بود چون کاملا مشخص بود که از جواب دادن به همچین سوالات بی ربط مزخرفی حسابی خسته شده {و واقعا هم حق داشت چون این قسمت برنامه واقعا خیلی مسخره و دور از شان نامزدهای ریاست جمهوری بود . }

تیکه هایی که اقای عارف به اقای قالیباف و اقای حداد به اقای رضایی زد هم خیلی جالب بود .

در این بین تنها کسی که تونست  جو خشک و سیاسی حاکم بر مناظره رو کمی عوض کنه تنها اقای حداد عادل بود که دو سه باری تونست یه لبخند درست و حسابی رو لب حضار بیاره .


استدلال های نامزدها

اما به لحاظ استدلال در گفتار و برنامه های اقتصادی به نظرم همه ی نامزدها هر کدوم از منظر خودشون نکات جالبی بیان کردن ولی در این بین برخی نشون دادن که در بحث اماده تر با برنامه تر و با گفتمان صحیح تری جلو اومدن : مثلا اقایان رضایی ، قالیباف بیشتر به تشریح مواضعشون پرداختن . دیگر نامزدهای محترم هم اگر چه به نکات خیلی جالبی اشاره کردن ولی در مقایسه با این دو عزیز کمتر به چشم میاومدن. با این حال اقایان ولایتی وجلیلی و حداد عادل و عارف هم با تشریح مواضع خود نشون دادن که بدون برنامه نیستن . اقایان غرضی و روحانی بیشتر با کلی گویی به سوالات پاسخ دادن .


 با این حال هنوز نتیجه گیری برای انتخاب رییس جمهور اینده سخته چون هنوز نظرات این هشت نامزد رو درباره مباحث سیاسی و فرهنگی نشنیدیم .

البته من خیلی تو شک نیستم و تقریبا فرد مورد نظرم رو انتخاب کردم ، به نظرم رییس جمهور اینده باید علاوه بر برنامه های اقتصادی ویژگیهای مهم دیگه ای هم داشته باشه مثل داشتن تقوا و اطاعت از خط رهبری  و توجه به وضع افتضاح فرهنگ مثل سینما و مدهای لباس و خانواده . ادامه دادن مقاومت سیاسی و پرهیز از هر گونه عملی که غرور ملی ما رو زیر پا بگذاره .

امید وارم تونسته باشم تو این چند خط عدالت در گفتار رو رعایت کنم .

بازم میگم مراقب باشید فرد اصلح رو انتخاب کنید ما به خون شهدا مدیونیم .




نظرات 1 + ارسال نظر
آشنا جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:46 ب.ظ

خوب بود

تشکر از حسن نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد